Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, March 20, 2009

Eian Iasha..akhirnya bersatu (part 1)


Setiap insan pasti mengimpikan kebahagiaan. Begitu juga aku.. saat2 yang paling membahagiakan hidup aku selama ini & stakat ini adalah saat aku diijabkabulkan dengan insan yang aku sayang selain mempunyai keluarga yang membahagiakan..

Klu diingat2 kembali, zaman bercinta (cinta monyet org kata), zaman bercinta hinggalah saat2 diijabkabulkan, perasaan lucu, sedih, kecewa, kata orang kalo dah jodoh tu takkan kemana.. walau kita lari macam mana pun, 'si dia' tetap datang...btul btul btul.... Klu nak diceritakan sumenye, terlalu panjang rasenye.. hehe..mmg xminat wt essay nie...

Aku mula kenal Imran (Muhamad Imran bin Muhamad Nordin), mase aku Form 1, bermula la cerita di alam bercinta. Kwn2 pun xsuka..Im merupakan atlit lompat tinggi..I adore him very much!!! Minat kt rambut dia yg mcm wt rebonding & hitam giler..kalah rambut aku coz originaly blonde..ahaks! Aku plak ms tu atlit olahraga sek..dipendekkan crite..Im pindah sek lain ikut parents brtukar tmpt keje. Hubungan kami stil lg on..kdg2 off gak.

Make it short & brief la ye...terlalu banyak dugaan dan rintangan yang datang.. yelah, bukan semua org, kwn2 (trmasuk family) bole terima hubungan ini tapi Alhamdulillah, klu dia mmg diciptakan untukku, takde sape yang dapat menghalang. Dalam menempuh alam bercinta aku yang banyak menduga perasaan dan hatinya. Aku menerima dia seadanya. InsyaAllah, semoga hubungan ini berkekalan..

Mac 2005 (xingt tarikhnye) rombongan merisik datang dari Tangkak seterusnye Majlis Pertunangan pada 18 Jun 2005. Alam pertunangan sesuatu yang indah tapi mcm biasa la trlalu hebat dugaannya.. aku plak ms tu tgh wt KPLI kt Maktab Perguruan Batu Pahat..kdg2 trpikir gak mcm xjadi nk teruskn perkahwinan ni...tp bila trasa nak kawen cpt, mama & papa kata tunggu aku abis blajar dlu...hehehe..xsaba plak..

Pas aku tamat pengajian KPLI, posting kt one of the school in Johor Bahru, Im plak masih di KL. Wedding preparation pun bermula la..hantaran, trmasuk la cr umah sewa utk kami brdua. 2 bln sblm tiba hari bahagia, aku da dpt umah sewa, dkat je ngan sek ...so,brusaha lg utk memenuhkn umah tu dgn kelengkapan asas..Imran byk mmbantu. Thanx a lot!

Rase cinta yang kuat ni berterusan hingga la kami selamat diijabkabul pada 1/09/2006. Hanya Tuhan yang tau perasaanku pada waktu itu, yang pasti aku amat bersyukur padaNya atas kurniaanNya ini..~bersambung~



1 comment: