Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, April 17, 2009

Hari Lahir yg ke 30..17 April 2009

Assalamualaikum..

Kehidupan adalah suatu yang susah hendak ditafsirkan. Tiada pernah ada kesudahan. Setiap hari adalah suatu pembaharuan. Suatu permulaan... cerita buat seseorang insan.
Manusia bagai karakter bernyawa. Memainkan peranan dalam sandiwara dunia. Masalah datang untuk menduga. Keimanan insan yang bergelar manusia. Adakah tabah... ataupun kecundang. Manusia tentukan nasibnya. Allah berikan yang terbaik untuknya.


Tiap saat yg berlalu tak mungkin dapat diulang kembali..

no such thing as jam Doraemon , Nobita’s secret drawer and no such thing like time machine shown in ‘back to the future’..never..

Ada orang kata, makin banyak hadiah makin orang sayang tandanya..Saya tak kisah (erti kata hadiah bukan tanda kasih)…itu bukan menjadi matlamat…Siapa yang memberi, ku tahu ikhlas dari hati..kepada yang tidak, ku tahu doa mengiringi..

Apa lagi yang menjadi kebanggaan dunia bila ku terkenang bicara ini..“you can’t take it when you GO”

So, setelah ntah apa apa ntah bebelan saya, apa pula erti ulang tahun kelahiran bagi saya?

Dulu, saya seperti kanak-kanak yang lain..menanti ulangtahun kelahiran dengan hadiah dan ucapan rakan-rakan dan orang tersayang..asyik mengira hari untuk tiba saat istimewa itu..

Tapi tidak kini setelah erti hidup mengajar saya..

Ulang tahun kelahiran bukan milik saya..bukan memori saya tetapi flash back pengorbanan seorang ibu yang mengandung selama 9 bulan dengan penuh dugaan dan kesabaran..malah, ulangtahun kelahiran ini menjadi saksi pengorbanan mama melahirkan saya..bersabung nyawa demi anakmu yang tercinta..

Its true, saya jaguh dari jutaan sperma yang turut ‘mahu’ disenyawakan..namun sungguh benar lagi bahawa semua itu dengan kehendakNYA..dan asal saya seperti dalam Quran hanyalah dari setitis air mani..

Ulangtahun kelahiran saya mengimbau pengorbanan Mama dan Papa yang membesarkan..lantas bertambahlah kasih sayang pada mereka..

Secara logik, lumrah sesama manusia, sebagai anaklah yang kena bagi hadiah kepada ibu dan ayah tapi sayang seribu kali sayang, apa yang berlaku kini sebaliknya, yang berlaku bila tiba hari ulangtahun kelahiran kita..
pernahkah kita mendahulukan hari ulangtahun bersejarah itu dengan ucapan penghargaan buat insan istimewa ini selagi hayat mereka masih ada????

Buat Mama dan Papa, tiada yang lebih indah dari mengetahui diriku adalah milik kalian..darah yang mengalir dalam tubuh ini adalah dari kalian berdua..tiada ucapan penghargaan mahupun hadiah yang setanding untuk diberikan namun doa buat Mama dan Papa akan terus ku kirimkan..setiap pesanan yang diberikan akan sentisa menjadi bekalan dalam menjalani hidup ini..moga keluarga yang dibina menjadi hadiah yang paling berharga buat kita semua..

Ya ALLAH, di hari ku mengenang kebesaranMU dan kehebatan 2 insan dalam hidupku, membesarkan ku,..ku mohon padaMu kurniakan bagi mereka kesejahteraan dunia dan akhirat..pengampunan dan keselamatan dari bencana dan azab dunia dan juga akhirat..kurniakan mereka keteguhan iman dan syurgaMU. .

Juga di hari ini, ku mohon padaMU... sampaikanlah diri yang kerdil ini kepada kesempurnaan rukun ISLAM dan rukun IMAN..

Ya ALLAH, rahmatilah insan-insan yang bersamaku di waktu susah dan senangku..tempatkan mereka dalam golongan yang Engkau rahmati dengan nikmat iman dan Islam..diri yang lemah ini memohon perlindungan daripadaMu... dari fitnah (syirik) akhir zaman dan dari segala macam fitnah yang boleh menggugah imanku..

Buat suami yang tercinta, terima kasih tidak terhingga...juga buat rakan-rakan yang tidak pernah lupa ulangtahun kelahiranku...


juga padaMu Ya Allah...ku mohon keberkatan dan keredhaan usiaku yang dipinjamkan olehMu..amin...

No comments:

Post a Comment